O firmie
Firma Nieruchomosci ARKA istnieje od 2009 roku. Firma nasza należy do dynamicznie i ci±gle rozwijaj±cego się rynku obrotu nieruchomo¶ciami i prowadzi szeroki zakres obsługi branży nieruchomo¶ci na terenie Bielska-Białej i okolic, swoj± siedzibę główn± zlokalizowan± ma w Bielsku-Białej przy ul. Mickiewicza 8 na 1 piętrze.
Firma nasza posiada ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej za szkody, które mog± powstać w zwi±zku z wykonywaniem czynno¶ci po¶rednictwa.
Dane firmy: Arka Nieruchomo¶ci Tomasz Kowalski
ul.Adama Mickiewicza 8, 1 piętro
NIP 547-004-31-56, REGON 070402123
Zajmujemy się posrednictwem w kupnie, sprzedaży i wynajmie nieruchomo¶ci oraz istnieje możliwo¶ć skupu nieruchomosci, obsług± prawn± w zakresie przygotowywania dokumentacji potrzebnej przy: warunkach zabudowy, pozwolenia na budowę, ¶wiadectwa energetyczne, finansowanie, wycena. Zapewniamy szybka, fachowa i profesjonalna obsługę klienta.
Współpracujemy również z bankami udzielaj±cymi kredytów hipotecznych w celu pomocy i ułatwienia NASZYM KLIENTOM zakupu wybranej nieruchomosci.
Współpracujemy ze sprawdzonymi notariuszami, rzeczoznawcami, innymi biurami nieruchomosci i geodetami w celu wykonywania naszych usług na najwyższym poziomie.
Nasze motto to bezpieczeństwo transakcji i satysfakcja klienta!!!
ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY.
Kredyty
Współpracujemy z firmami po¶rednicz±cymi w udzielaniu kredytów hipotecznych.
¦wiadectwa energetyczne
RODO INFORMACJE
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. przepisów Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 7 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE poniżej przekazujemy informacje spełniając obowiązek informacyjny.
INORMACJA RODO
Kategorie przetwarzanych danych
Warunkiem skorzystania z usług każdego pośrednika w obrocie nieruchomościami jest podanie i umożliwienie weryfikacji podstawowych danych osobowych – takich jak imię i nazwisko, seria i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość, obywatelstwo, numer pesel (a gdy go nie nadano : daty urodzenia oraz po dniu: 13.07.2018 r. także państwa urodzenia).
Dodatkowo, możemy również prosić o podanie adresu zamieszkania. Wprowadzenie tego warunku nie jest naszą decyzję, ale wynika z przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
W związku ze zmianą przepisów w tej dziedzinie – od dnia 13.07.2018 r. nasze obowiązki poszerzeniu ulegają, między innymi w zakresie identyfikacji osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą (w tym wymóg: podania nazwy (firmy), numeru identyfikacji podatkowej (NIP) oraz adresu głównego miejsca wykonywania działalności gospodarczej, identyfikacji osoby upoważnionej do działania w imieniu naszego Klienta, a także osoby reprezentującej osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającej osobowości prawnej – będącymi naszymi Klientami.
W pozostałym zakresie, podanie przez Pani/Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednakże jest ono niezbędne dla realizacji umowy pośrednictwa i umożliwienia nam pośredniczenia w transakcjach takich jak sprzedaż, czy najem nieruchomości.
Niepodanie danych osobowych będzie skutkowało brakiem możliwości zawarcia umowy i realizacji obowiązków, którym podlega pośrednik w obrocie nieruchomościami.
Prosimy Państwa również o podanie adresu korespondencyjnego, aby móc przesyłać korespondencję, związane z realizacją usług pośrednictwa, (przykładowo: treść każdej proponowanej zmiany warunków łączącej nas umowy , wystawioną fakturę i inne).
Natomiast, jeżeli dodatkowo podadzą Państwo adres poczty elektronicznej, numer telefonu lub wskażą inny środek porozumiewania się na odległość i złożą odpowiednią dyspozycję, to będziemy mogli kontaktować się w taki dogodny dla Państwa sposób.
Na podstawie dobrowolnie udzielonych zgód, wynikających z ustaw szczególnych (np. prawa telekomunikacyjnego) mogą być do Pani/ Pana kierowane komunikaty marketingowe dotycz±ce usług ARKA Nieruchomości za pośrednictwem m.in. wiadomości e-mail lub SMS.
W trakcie trwania umowy lub świadcząc usługi pośrednictwa, wchodzimy w posiadanie innych Państwa danych, w tym takich, które wynikaj± z dokumentacji nieruchomości oraz samej transakcji co do nieruchomo¶ci (np. jej sprzedaży).
Na podstawie art. 181a ustawy o gospodarce nieruchomościami, każdy pośrednik w obrocie nieruchomościami ma prawo wglądu do takich rejestrów jak księgi wieczyste, czy ewidencji ludności w zakresie obowiązku meldunkowego.
Jeżeli transakcja będzie przeprowadzana w formie aktu notarialnego - możecie Państwo zostać poproszeni o przedstawienie danych, wymaganych przez notariusza oraz dodatkowej niezbędnej dokumentacji nieruchomości , która może zawierać także Państwa dane osobowe.
Nasze rozmowy mogą być nagrywane w trosce o najwyższą jakość obsługi.
Okres przechowywania danych osobowych
Dane przechowujemy odpowiednio: przez okres realizacji poszukiwania nieruchomości odpowiadającej Państwa wymaganiom, wykonywania usługi, na podstawie umowy pośrednictwa, jej rozliczenia oraz okres przedawnienia roszczeń (wynikających z umowy pośrednictwa lub z faktu jej niezawarcia) lub okres przechowywania dokumentacji, związanej z wykonaniem umowy pośrednictwa, wymagany przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa oraz przez czas, w którym możemy ponieść konsekwencje prawne niewykonania obowiązku, (np. nałożenie kary przez urząd państwowy) – w zależności, który z tych okresów jest dłuższy i ma zastosowanie do konkretnej sytuacji.
Natomiast, w razie wszczęcia postępowań reklamacyjnych, sądowych, podatkowych lub administracyjnych – również w okresie ich trwania.
Dodatkowe ograniczenia terminu przechowywania danych:
-
W sytuacji, w której przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie przepisów prawa: dane będą przechowywane przez okres wynikaj±cy z przepisów szczególnych.
-
W sytuacji, w której przetwarzanie danych osobowych w określonym celu odbywa się na podstawie Państwa zgody: tylko do momentu skutecznego wycofania zgody.
-
W sytuacji, w której przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie naszego uzasadnionego interesu, w tym w celu marketingu naszych usług – to dane nie będą mogły być przechowywane do momentu skutecznego złożenia sprzeciwu.
-
Dla poszczególnych celów mogą być wyznaczone krótsze okresy, jeżeli są wystarczające dla ich realizacji.
Cel i zakres przetwarzania danych osobowych
Państwa dane osobowe, które uzyskujemy przy zawieraniu umowy lub formularza oraz w trakcie realizacji usług pośrednictwa, wykorzystujemy w następujących celach:
-
a) zawarcia i wykonania łączącej nas umowy pośrednictwa, umowy transakcyjnej z zakresu obrotu nieruchomościami (np. najmu, sprzedaży), zapewnienia jako¶ci obsługi, naliczania wynagrodzenia za świadczone usługi oraz rozpatrywania reklamacji ; (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 b) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (zwanego dalej „Rozporządzeniem”)
-
b) realizacji Państwa żądania podjęcia działań przed zawarciem umowy (np. udzielania Panu/Pani pomocy i odpowiadania na Pani/Pana zapytania; dokonania oceny, czy możemy zaoferować Panu/Pani usługę i na jakich warunkach, przygotowania projektu umowy pośrednictwa); (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 b) Rozporządzenia);
-
c) w określonych celach, na które wyrazili Państwo zgodę na przetwarzanie danych ( np. w celu pozyskania kredytu na sfinansowanie zakupu nieruchomości, przekazywania informacji dotyczących naszych usług lub nieruchomości) (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 a) Rozporządzenia);
-
d) wykonania ciążących na nas obowiązków prawnych, takich jak:
-
wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Pośredniku nieruchomo¶ci wynikających z przepisów szczególnych, w tym zwłaszcza na potrzeby stosowania środków bezpieczeństwa finansowego, przewidzianych w ustawie z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz.U. z 2018 r. poz. 723), [ przy czym w odniesieniu do osób , które nie s± naszymi „Klientami” w rozumieniu tej ustawy – podstaw± wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym może być regulacja art.6 ust. 1 e) Rozporządzenia]
-
przechowywanie danych na potrzeby przyszłych postępowań prowadzonych przez uprawnione organy,
-
udzielanie odpowiedzi na reklamacje w terminie i formie przewidzianych przepisami, (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 c) Rozporządzenia) ;
-
-
e) w naszym prawnie uzasadnionym interesie - polegaj±cym na: (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 f) Rozporządzenia)
-
realizacji usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami i podjęcia działań w celu stworzenia bezpiecznych warunków jej przeprowadzenia;
-
przedstawienia dopasowanej oferty,
-
poprawy standardów obsługi Klientów,
-
ustalenia, obrony i dochodzenia roszczeń,
-
wykrywania nadużyć, obronie przed nimi i zapobiegania im oraz ulepszania zarządzania ryzykiem, w tym wyjaśnienia okoliczności niedozwolonego korzystania z usługi,
-
marketingu bezpośredniego naszych usług ( o ile nie odbywa się na podstawie Państwa zgody),
-
zarządzania informatyką i bezpieczeństwem informatycznym,
-
tworzenia zestawień, analiz, badań na nasze potrzeby wewnętrzne: obejmuje to w szczególności raportowanie, planowanie rozwoju usług, rozwiązań technicznych itp.;
-
-
f) w prawnie uzasadnionym interesie Państwa kontrahenta w transakcji sprzedaży lub najmu nieruchomości - polegaj±cym na: (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 f) Rozporządzenia)
-
dostarczeniu niezbędnych informacji, aby stworzyć warunki do transakcji najmu lub sprzedaży nieruchomo¶ci oraz ażeby minimalizować ryzyko takich transakcji.
-
dążeniu do zapewnienia bezpieczeństwa planowanej transakcji z zakresu obrotu nieruchomościami.
-
Kategorie podmiotów, którym może zostać udostępnione, powierzone przetwarzanie danych
-
naszym agentom i pośrednikom, uczestniczącym w wykonywaniu czynności z zakresu pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, upoważnionym podmiotom przetwarzaj±cym dane w naszym imieniu, podwykonawcom;
-
Państwa kontrahentom w transakcjach co do nieruchomości (np. stronie sprzedającej/ kupującej nieruchomość) oraz w uzasadnionych przypadkach agencjom nieruchomości współpracuj±cym przy danej transakcji;
-
Notariuszowi przed którym ma odbyć się transakcja co do nieruchomości lub czynności z nią związane lub do innych podmiotów bezpośrednio zaangażowanych w proces transakcji;
-
Podmiotom obsługującym nasze systemy teleinformatyczne lub udostępniaj±cym nam narzędzia teleinformatyczne;
-
podmiotom świadczącym nam usługi księgowe, kadrowe, audytowe, pomoc prawną, podatkową lub rachunkową;
-
podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską (w celu prowadzenia korespondencji),
-
w uzasadnionych przypadkach i spełnieniu wymogów wynikających z ustawy: do Biura Informacji Gospodarczej .
-
Jeżeli udzielą Państwo na to zgody, Państwa dane zostaną przekazane do naszych partnerów : (np. pośredników lub doradców kredytu hipotecznego).
Przekazywanie danych do państwa trzeciego
Obecnie nie przekazujemy ani nie planujemy przekazywać Państwa danych poza EOG (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
Przysługujące Państwu uprawnienia dotyczące danych osobowych:
Zakres każdego z wymienionych poniżej praw oraz sytuacje, w których można z nich skorzystać, wynikają z przepisów prawa. To, z którego uprawnienia mogą Państwo skorzystać, zależeć będzie np. od podstawy prawnej wykorzystywania przez nas Państwa danych oraz od celu ich przetwarzania. Mogą Państwo złożyć do nas wniosek o:
-
sprostowanie (poprawienie) danych;
-
usunięcie danych;
-
ograniczenie przetwarzania ( np. wstrzymanie określonych operacji na danych lub nieusuwanie danych – stosownie do złożonego wniosku);
-
dostęp do danych - może Pan/Pani uzyskać informacje związane z przetwarzaniem swoich danych osobowych oraz kopię takich danych osobowych;
-
przeniesienie danych do innego administratora danych lub bezpośrednio do Pana/Pani.
Prawo sprzeciwu
Jeżeli Państwa dane osobowe są przetwarzane do celów marketingu bezpośredniego, ma Pan/Pani prawo wnieść w dowolnym momencie, bezpłatnie, sprzeciw wobec tego przetwarzania. Po przyjęciu wniosku w tej sprawie, jesteśmy zobowiązani do zaprzestania przetwarzania danych w tym celu.
Ponadto, z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją, mogą Państwo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych, jeżeli podstawą wykorzystania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes lub interes publiczny. W takiej sytuacji, po rozpatrzeniu Państwa wniosku, nie będziemy już mogli przetwarzać danych osobowych objętych sprzeciwem na tej podstawie, chyba że wykażemy istnienie :
-
innej podstawy do przetwarzania danych, które według prawa uznaje się za nadrzędne wobec Państwa interesów, praw i wolności, lub
-
podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Cofnięcie Zgody:
Jeżeli wykorzystanie przez nas Państwa danych nie jest konieczne do wykonania umowy, realizacji obowiązku prawnego lub nie stanowi naszego prawnie uzasadnionego interesu, możemy prosić o wyrażenie zgody na określone cele i sposoby wykorzystania Państwa danych. Udzieloną nam zgodę mogą Państwo w każdej chwili wycofać. Nie będzie jednak to wpływać na zgodność z prawem wykorzystania Państwa danych przed cofnięciem takiej zgody.
Sposób korzystania z praw:
Z tych praw mogą Państwo skorzystać, wysyłając wniosek na nasz adres (podany poniżej ) lub składając go osobiście w naszej siedzibie, a ponadto za pośrednictwem poczty e-mail : biuro@arkanieruchomosci.com.pl
Aby mieć pewność, że są Państwo uprawnieni do złożenia wniosku, możemy prosić o podanie dodatkowych informacji pozwalających nam Państwa uwierzytelnić.
Prawo wniesienia skargi:
Mogą Państwo prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy prawa, w tym Rozporządzenia.
Nasze dane kontaktowe:
ARKA NIERUCHOMOŒCI z siedzibą w Bielsku-Białej, przy ul. Mickiewicza 8, Tel. +48 (33) 810 31 51; e-mail: biuro@arkanieruchomosci.pl ;
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych
Administratorem danych osobowych jest ARKA NIERUCHOMOŒCI z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Mickiewicza 8, email:biuro@arkanieruchomosci.pl.